Kunnia- ja fellow-jäsenet

Fyysikkoseuran vuosikokous voi hallituksen yksimielisestä esityksestä kutsua seuran kunniajäseneksi henkilön, joka on erityisesti ansioitunut fysiikan tai sen sovellutusten alalla tai huomattavalla tavalla edistänyt seuran toimintaa.

Fellow-jäseneksi voidaan hyväksyä henkilö, joka on merkittävästi ansioitunut fysiikan tutkimuksessa, opetuksessa tai fysiikan yhteiskunnallisen näkyvyyden edistämisessä. Hallitus päättää fellow-jäseneksi nimittämisestä erityisen fellow-työryhmän esityksestä. Vähintään kaksi seuran varsinaista jäsentä tekevät kirjallisen ehdotuksen fellow-jäsenyydestä työryhmälle. Fellow-työryhmään kuuluvat Keijo Hämäläinen, Kalle-Antti-Suominen ja Päivi Törmä (nimitetty vuosikokouksessa 21.3.2018). Seuran vuosikokous nimittää fellow-työryhmän hallituksen esityksestä vuodeksi kerrallaan.

Seuralla on kahdeksan fellow-jäsentä ja yksi kunniajäsen
Fellow-jäsenet: Helena Aksela, Kari Enqvist, Olli Ikkala, Juhani Keinonen, Hannu Koskinen, Matti Manninen, Risto Nieminen, Paul Hoyer ja Juha Äystö
Kunniajäsenet: Mikko Paalanen