Jäseneksi

Liity Fyysikkoseuran jäseneksi lähettämällä osoitteeseen sihteeri(at)fyysikkoseura.fi seuraavat tiedot

• Nimi
  • Jäsenyysmuoto
  • Sähköposti
  • Osoite (koti tai työ)
  • Syntymäaika
  • Valmistumisvuosi (MSc) (tai ilmoita opiskelija)
  • Koulutus
  • Minulle saa lähettää jäsentiedotteita sähköpostitse (KYLLÄ/EI)

Jäsenyysmuodot
Vuosikokous 3.3.2022 päätti jäsenmaksujen suuruudesta hallituksen esityksestä.

• Varsinainen jäsen (45 €)
  • Seniorijäsen (40 €)
  • Fellow-jäsen (45 €)
  • Nuori jäsen (15 €)*
  • Opiskelijajäsen (0 € )**
  • Kunniajäsen (0 €)
  • Kannatusjäsen (400 €)***

* Nuori jäsen = FM tai DI -tutkinnosta enintään 5 vuotta (2016 tai myöhemmin)
    ** Opiskelijajäsen = perustutkinto-opiskelija (LuK/FM tai vastaava)
    *** Ei sisällä Fysiikan päivien laitenäyttely- tai osallistumismaksua.

Jäseneksi ottaminen
Seuraan voi hakea fyysikon koulutuksen omaava henkilö tai muuten vain fysiikasta kiinnostunut henkilö. Hallitus päättää varsinaisen jäsenen, nuoren jäsenen, opiskelijajäsenen, seniorijäsenen ja kannatusjäsenen ottamisesta. Kannatusjäseneksi voidaan hyväksyä henkilö tai oikeuskelpoinen yhteisö, joka haluaa tehokkaasti tukea seuran toimintaa.

Eroaminen
Seuran jäsen voi erota seurasta tekemällä siitä kirjallisen ilmoituksen osoitteeseen sihteeri(at)fyysikkoseura.fi. Hallitus kuulisi mielellään myös tietoja eroamisen syistä. Jäsenmaksun suorittamatta vähintään kahden vuoden ajan jättänyt jäsen voidaan katsoa eronneeksi.

EPS-henkilöjäsenmaksu
Suomen fyysikkoseuran jäsenet saavat alennusta myös Euroopan fyysikkoseuran (EPS) jäsenmaksusta (vuonna 2019 27,50 e/vuosi)  ja Suomen fyysikkoseura kannustaa jäseniään liittymään EPS:n henkilöjäseneksi. Jäsenmaksutiedot ja jäseneksi liittymisen ohjeet löytyvät  EPS:n kotisivuilta.